Stadens symbol var hjälten i lokal kampanj med hög effekt

March 18, 2021

När 24Storage ville kommunicera sin nyetablering i Uppsala, använde man sig av en lokal symbol som uppsalaborna känner sig väl bekanta med. Den kreativa utformningen i kombination med ett multimedialt upplägg ledde till skyhöga action-värden.

Vi på Mediekompaniet har länge sett effekten av att använda sig av multimediala lösningar för våra kunders kampanjupplägg. Print + digitalt visar sig ofta vara sprängstoff för kampanjeffekten. Likaså denna gång när 24Storage i slutet av 2020 rullade ut sin originella kampanj i Upsala Nya Tidning.

7 av 10 läsare observerade helsidan, vilket är högt över medianen (73% vs 47%) för format och bransch. Annonsen uppfattades av flera som lättbegriplig, originell och att läsarna fick ny information. 

24Storage

–Våra förrådsanläggningar och kundbehov är väldigt lokala, därav vårt fokus i medieköp och kampanjer. Att vår kampanj gick hem så bra som den gjorde är en fin kombination av välavvägda medieval och originalitet i reklamidén, säger Gabriel Bergqvist, Head of Brand & Business Development, 24Storage.

49% av de som observerade helsidan från 24Storage har även sett/lagt märke till någon av webb-annonserna. Betydelsen av frekvens går inte att underskatta. Bland de som tagit del av flera annonser i kampanjen, i print och digitalt, sker en uplift på samtliga områden, främst på noggrannhet och action. 

Vi har fler spännande insikter kring multimediala kampanjupplägg. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Relaterade artiklar