Sharing is caring – dessutom framgångsrikt!

November 1, 2021
Thomas Rebenstam, KW Bruun och Rickard Adolfsson, Mediekompaniet.

Hur hittar man den perfekta mixen i sin digitala annonsering? Vi har snackat med KW Bruuns resultatdrivna digitala specialist, Thomas Rebenstam som hellre delar för mycket än för lite. Och därför hittat ett bra recept.

KW Bruun är importör och generalagent för bilvarumärken som Peugeot, Citroën, Mitsubishi, Opel och DS Automobiles. Thomas har varit kund till Mediekompaniet sedan 2018 och köper digitala annonsering på lokala plattformar.

– Vi ser att med Riksannonsering får vi bättre räckvidd, men lokalt har vi överlag bättre kvalitet på besökarna, förklarar Thomas. Och hur jag vet det? För vi mäter allt.

Han och hans digitala team tittar på trafiken och analyserar utifrån flera digitala KPI:er. Han har hittat vilka placeringar och geografiska områden som passar bäst för respektive bilmärke. Genom Mediekompaniet får KW Bruun tillgång till digitala lokala plattformar i hela Sverige och framför allt en seriös kontext med bra redaktionellt innehåll. Det tror Thomas bidrar till kvalitén på besökarna.

– I vår bransch är det vanligt att man får snabba krav på att öka intresset för en viss modell eller varumärke, då vet jag direkt hur jag får bästa effekt, förklarar Thomas.

Det finns även en annan aspekt som gör att den lokala annonseringen är viktig för KW Bruun.

– Våra återförsäljare, bilhandlare runt om i Sverige, gillar att bilmärken de säljer får utrymme i lokala medier, förklarar Thomas. Då känner de vårt stöd.

För Rickard Adolfsson som är kundansvarig på Mediekompaniet, är det en dröm med en kund som KW Bruun. Inte bara mäter de allt de gör, de delar också generöst med sig av all data och insikter till alla samarbetspartners.

– Jag uppskattar att Thomas och hans team till och med kan sitta och visa direkt i analyssystemen, berättar Rickard. Det gör att vi också kan bli ännu bättre på att föreslå bästa lösningarna. För vi vet exakt vad vi ska leverera på.

Och Thomas är också väldigt nöjd med samarbetet med Mediekompaniet. Förutom bra resultat, så tycker han att samarbetet är väldigt smidigt och att han alltid får ett förstklassigt bemötande. Win-win helt enkelt!

Relaterade artiklar